Нове на сайті
Download Free FREE High-quality Joomla! Designs • Premium Joomla 3 Templates BIGtheme.net
Головна / Літ 9 клас / До уроку № 18 (9клас) ДРАМАТУРГІЯ. ШКІЛЬНА ДРАМА «ВЛАДИМИР» Ф. ПРОКОПОВИЧА. ВЕРТЕП ЯК ВИД ЛЯЛЬКОВОГО ТЕАТРАЛЬНОГО ДІЙСТВА

До уроку № 18 (9клас) ДРАМАТУРГІЯ. ШКІЛЬНА ДРАМА «ВЛАДИМИР» Ф. ПРОКОПОВИЧА. ВЕРТЕП ЯК ВИД ЛЯЛЬКОВОГО ТЕАТРАЛЬНОГО ДІЙСТВА

ПЕРЕВІР СЕБЕ

  1. Гра «Найкмітливіший»

Завдання для команди І

крос5По вертикалі:
1. Ім’я автора твору «Їхав козак за Дунай». (Семен)

По горизонталі:
1. Посада І. Величковського. (Священик)
2. Різновид курйозного вірша. (Ехо)
3. Митець, який назвав С. Климовського «козаком-віршотворцем». (М. Карамзін)
4. Художній засіб. (Епітет)
5. Жанр лірики «Їхав козак за Дунай». (Інтимна)

Завдання для команди ІІ

крос6По вертикалі:
1. Назва однієї з рукописних книг І. Величковського.(«Млеко»)

По горизонталі:
1. Художній засіб. (Метафора)
2. Книга для юного С. Климовського. (Вчитель)
3. Поняття, що належить до «злых минут» рукописної збірки «Зегар з полузегарком». (Ненависть)
4. Різновид вірша І. Величковського. (Рак)
5. Зегар — це… (Годинник)

  1. Бесіда за питаннями
    Які асоціації у вас викликає театр? Як часто ви його відвідуєте?
    У чому полягає призначення театру? Чи можна його вважати осередком естетичного виховання людини?
    Згадайте жанри народної драми. Що для них характерно?
    Назвіть відомих діячів театрального мистецтва. Чим вони прославилися і заслужили визнання і повагу в народі?
    У чому полягає призначення лялькового театру?
    Що необхідно знати і вміти сучасному театралу? Чим це зумовлено?

 

феофан прокопович
Учитися доброго во всяком не стидно єсть времени… Ф. Прокопович
  1. Вступ.

Ті етапи, які у своєму історичному розвитку пройшла західноєвропейська драма, пережила й українська в шкільних драмах ХVІІ–ХVІІІ ст. Хоч в українській літературі, в народних обрядах і танцях і були елементи драми, вони не стали основою для розвитку драматургії. На відміну від середньовічної драми в Західній Європі, де до початків драматичного мистецтва спричинилася церква з її театральними елементами в богослужіннях, українська православна церква, відкриваючи «театральні видовища», не могла виконати такої функції в розвитку української драми.

Отже, в Україні саме шкільній драмі залишилося дати початок українській драматичній літературі.

  1. Загальна характеристика шкільної драми

2.1. Історія виникнення та призначення драми у школі на Україні.

Уже в первісному мистецтві були елементи драми. У хороводах, у весільних обрядах теж є певні драматичні дії. Проте розвиток цих зародків драматичного мистецтва стримувала християнська церква, яка завжди виступала проти народних ігрищ, співів і танців.

У ХVІІ ст. православне духовенство на противагу католицькому, яке запровадило з агітаційною метою релігійні сценічні вистави, само взялося писати драматичні твори. Це були так звані шкільні драми.

Створення їх мало на меті дати відсіч намаганням католицького духовенства поширювати на Україні вплив римської (тобто католицької) церкви і польську шляхетську культуру.

Найдавнішу згадку про українські драматичні вистави маємо в посланнях І. Вишенського. У посланні до стариці Домники полеміст нарікав, що православні, замість працювати для церкви, «тільки комедії строять і грають».

Історія української літератури засвідчує, що вже десь у 30–40-х рр. ХVІІ ст. у Києві виставлялися шкільні драми.

А один з колишніх учнів Київської колегії, Лазар Баранович, у листі до товариша в 1676 р. згадує, як вони колись, будучи учнями колегії, виступали в трагедії про Йосифа.

2.2. Автори шкільних драм, особливості написання цих творів.

Авторами шкільних драм були учні та викладачі Києво-Могилянської академії. Перші твори виникли наприкінці 30-х рр. ХVІІ ст., останні припадають на 70-ті рр. ХVІІІ ст.

Українські драматурги, зокрема у тих творах, які дійшли до нас, залежно від обдарування, ерудиції, самостійності мислення все ж мали змогу продемонструвати певну винахідливість в організації художнього матеріалу.

Шкільні драми писалися за певними правилами поетики. Викладачі поетики колегіумів, Київської академії зобов’язані були практично показувати, як треба складати вірші, драми, орації тощо. Теорія шкільної драми базувалася на канонах класицизму.

Продовження за посиланням.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *