Download Free FREE High-quality Joomla! Designs • Premium Joomla 3 Templates BIGtheme.net
Головна / Робота за батьками / Шкода від гаджетів

Шкода від гаджетів

Зараз майже в кожному будинку є сучасні гаджети і діти часто знайомляться зі смартфонами раніше, ніж починають ходити і говорити.

Немає особливих правил, які забороняли б давати смартфон або планшет в маленькі ручки до року, восьми чи десяти років, так що вік, в якому малюк перший раз проведе пальчиком по екрану залежить тільки від його батьків.

Можна вибирати за своїми особистими уподобаннями, слухати думки інших батьків, чиї діти вже щосили грають на планшетах або спиратися на особливості розвитку дітей в різному віці.

Багато батьків смутно здогадуються, що неправильно давати маленькій дитині смартфон, але діти бувають дуже наполегливі, і батьки поступаються.

Якщо дитина залишається без нагляду, це може закінчиться плачевно принаймні для гаджета, а як це позначиться на розвитку дитини, можна тільки припускати. Але все ж, спираючись на особливості розвитку дитячої уваги, уяви і психічних процесів в ранньому віці, можна зробити деякі висновки.

Смартфон для дитини до 3 років

Молоді батьки часто вражаються, як швидко ще зовсім нетямущий діти вчаться поводитися з технікою. Однорічний малюк вміє знімати блокування з екрану і натискає на різні кнопки, в два роки вміє зупиняти фільми і запускати ігри. Діти в два роки легко користуються мишею, можуть запускати мультики і регулювати звук.

шкода від гаджетівФранцузька Академія наук видала книгу “Дитина та екрани” (L’enfant et les? Crans), в якій питання взаємодії дитини і гаджетів розкривається з точки зору медицини, психології та неврології.

За результатами досліджень у цій книзі визнано безпечним використання смартфонів з 1,5 років.

Також учені відзначають відмінність між телебаченням та інтерактивними пристроями і визнають останні більш безпечними .

Справа в тому, що до дворічного віку діти насилу розрізняють, що відбувається на екрані, а що – в реальному світі. Що відбувається на екрані телевізора або комп’ютера повністю поглинає їх, тоді як інтерактивні, керовані екрани, знижують цей ефект.

Є і ще одна перевага гаджетів перед телебаченням – можливість вибирати контент .

Ви вирішуєте, що робить дитина

Деякі батьки вирішують це питання наступним чином: вони просто віддають дитині старі пристрої без доступу до інтернету і встановлюють на них певні програми, наприклад, розвиваючі ігри або щось ще. Дитина вчиться поводитися з технікою, а якщо зламає її, не шкода.

Якщо немає можливості віддати дитині старий смартфон, і він періодично грає на вашому робочому пристрої, можна встановити спеціальні додатки, наприклад, Kide Mode для Android. Ця програма обмежує функції, якими користуватиметься дитина.

Є ще один додаток – Famigo Sandbox, яке не тільки захищає смартфон від виходу в інтернет і відвідування непотрібних сайтів, а й надає огляди кращих розвиваючих програм для дітей, рейтинги і т.д. На e-mail щотижня приходять рекомендації по контенту і повідомлення, скільки часу ваше чадо сиділо за смартфоном.

Проти раннього знайомства зі смартфоном

Незважаючи на думки французьких вчених, є кілька фактів проти використання смартфонів до 3х років. У 2-3 роки у дитини формуються церебральні механізми, на підставі яких буде відбуватися наступне, більш складне навчання.

Дитина вчиться приймати, обробляти, об’єднувати і зберігати інформацію, а використання гаджетів може серйозно відбитися на тому, як саме складеться його мислення. Цифрові технології породжують багатозадачність і можуть стати причиною синдрому дефіциту уваги , який проявиться в більш пізньому віці.

 

Крім того, гаджети погано впливають на фантазію дитини – велика кількість яскравих образів на екрані не залишає часу для розвитку власного образного мислення, що погано позначається на творчих здібностях.

Смартфони для молодшого шкільного віку

До кінця дошкільного віку, до 4-6 років, у дитини формується довільна увага, він починає свідомо спрямовувати й утримувати його. До цього ж часу формується наочно-образне і логічне мислення, дитина виділяє властивості та ознаки предметів, порівнює їх, узагальнює, оцінює і розкладає по поличках. У дитини в цей час також активно розвивається творча уява.

Цифрові технології створюють гнучке і швидке мислення, що не дуже добре позначається на роботі мозку. В результаті частого спілкування з гаджетами здібності дитини до класифікації та об’єднанню інформації знижуються, формується поверхневий розум, який не зможе глибоко проникнути ні в одну проблему.

Тому педагоги радять все ж привчати дитину до книжкової культури.

Книги вчать дітей більш глибоко занурюватися в предмет, зосереджуватися на ньому, не відволікаючись на сторонні подразники.

З іншого боку, в наш час дитина повинна вчитися використовувати сучасні технології, щоб не відстати від однолітків. Він вже цілком усвідомлює свої дії і вчиться працювати з різнорідними потоками інформації в інтернеті .

Смартфони на початку перехідного періоду

Деякі батьки вважають за краще купувати дітям смартфони ближче до 12 років, коли дитина вже досить дорослий, щоб піклуватися про свій пристрій.

Що стосується психічних особливостей, в цей час діти починають частіше відволікатися, їх успішність знижується, вони стають дуже цікаві (пік цікавості в 10-12 років), однак сфера інтересів і захоплень просто величезна і досить поверхнева.

Смартфон дає дитині той простір інформації, в якому він потребує, і головне питання в тому, чого саме стосуватиметься ця інформація – навчання та корисних знань про світ або соціальних мереж і нав’язаних цінностей.

У противників смартфонів є ще один страх – розвиток замкнутого дитини, що живе з мережі, а не в реальності, однак тут дуже багато залежить від батьків. Якщо в ранньому віці приділяти дитині достатньо уваги, а не залишати його наодинці з інтернетом, ризик виростити замкнутого Ньйорда стрімко падає.

Покоління технічно орієнтовані людей зобов’язує – знайомство зі смартфоном і всім потоком інформації, який може запропонувати сучасна реальність , допоможе дитині швидше увійти в той світ високих технологій, в якому він має жити.

Купи сам, коли зможеш

Ще один підхід до проблеми дитини і смартфона, це самостійна покупка гаджета. Батьки вважають, що якщо дитина зможе сам купити мобільний пристрій, він напевно досить відповідальний і дорослий, щоб його використовувати.

Такий підхід теж не позбавлений сенсу, але діти і підлітки вміють вмовити батьків, використовуючи різні аргументи, наприклад , “у всіх уже є, а я один без смартфона”. Зазвичай це спрацьовує.

Золота середина

Рішення про смартфони і дітях залежить від різних факторів: особливостей конкретної дитини, поглядів його батьків і навіть доходу сім’ї, але в будь-якому випадку краще дотримуватися золотої середини.

Обмежений час зі смартфоном в руках, батьківський контроль і увага до дитини, адже в будь-якому віці жоден смартфон не замінить батьків.

 

Сьогодні планшет в руках у дошкільника не викличе ні у кого сум’яття. Сучасна портативна техніка пропонує користувачам безліч можливостей. Так можна дивитися мультики, грати, слухати музику, займатися, де б ти не був. А так як діти обожнюють всякі кнопочки і легко навчаються, різні гаджети стають невід’ємною частиною їхнього життя.

Але наскільки безпечно користування дитиною гаджетами? Зупиняти чи батькам дитини, якщо той вже дуже багато часу проводить саме за своїм телефоном, а не за заняттями виробами, наприклад? «Користь і шкода від гаджетів для дитини» – ось дуже актуальне питання на сьогодні. Давайте розглянемо плюси і мінуси від гаджетів для дітей.

Користь для дитини від гаджетів

До плюсів від користування дитиною гаджетами можна віднести наступні:

дитина з дитинства вчиться користуватися технікою 

можна зайняти дитину в черзі, в транспорті 

можна навчатися за розвиваючим програмам (так можна вивчити букви, цифри, різні поняття), дивитися розвиваючі мультики, читати книги і т.д. 

можливість граючи вчити іноземну мову 

У чому небезпека (шкода) захопленість дітей гаджетами

Залежність дітей від модних гаджетів має ряд негативних наслідків. До них можна віднести такі:

псується зір, особливо якщо дивитися в екран при русі транспорту;

не розвиваються в належній мірі комунікаційні навички у дитини (він мало спілкується з однолітками, а багато сидить з гаджетом);

 діти не цінують час, легко витрачають його на ігри, соціальні мережі, а не корисні справи, навчання, розвитку, до того ж вони ледарюють в питаннях допомоги батькам по дому і т.д .;

активно витрачається сімейний бюджет (діти не цінують гроші батьків, вимагають купувати все нові моделі гаджетів, щоб було не гірше, ніж у інших).

Напрошується такий висновок: якщо користуватися телефоном, планшетом, ноутбуком помірно, більшу частину часу використовувати гаджети з користю для себе, читаючи, вивчаючи що-небудь, що це плюс. Якщо ж дитина безконтрольно годинник безперервно проводить з гаджетами заради розваги, це погано.

 

Використання гаджета може бути корисним, якщо батьки доберуть правильні програми для дитини. Адже будь-яка позитивна інформація принесе їй нові знання. Наприклад, для дошкільнят є ігри, які допоможуть навчитися читати і рахувати. Гаджети дають можливість швидко знаходити інформацію й опановувати новими навичками (надсилати електронні листи, малювати в спеціальних програмах, користуватися відеозв’язком) – і в цьому, без сумніву, їх перевага.

Але щоб гаджети були тільки корисними, слід неодмінно дотримуватися балансу. Електронні прилади мають доповнювати життя дитини, а не замінювати його. І ще одне важливе правило: бажано не залишати дитину наодинці з гаджетом. Батьки повинні відповідально контролювати всі дії дитини з гаджетом, забезпечувати відповідний контент, а не пускати цю справу на самоплин.

Крім того, не можна дозволяти дитині грати на планшеті під час їжі, виконання шкільних завдань або розмови з дорослими. Інакше реальна взаємодія дитини з іншими людьми підмінятиметься віртуальною. Не можна допускати, щоб дитина отримувала емоції виключно через гаджети. Для цього батьки самі повинні приділяти дитині достатньо уваги та захоплювати її цікавими заняттями (спорт, різні секції, походи в кіно, вивчення мов). Що більше дитина зайнята тим, що їй подобається, то менше в неї часу на безглузді стрілялки.

На думку фахівців, тривалість безперервної роботи на комп’ютері для дітей різного віку має бути такою:
5 років – не більше 7 хвилин;
6 років – 10 хвилин;
7-9 років – 15 хвилин;
10-12 років – 20 хвилин;
13-14 років – 25 хвилин;
15-16 років – 30 хвилин.

Крім того, між заняттями, якщо вони передбачають більш тривале перебування дитини перед екраном, необхідно робити перерви не менше 10 хвилин.

Схоже, кожен батько сьогодні знає, в чому полягає шкода комп’ютера. Він часто замінює дітям спілкування з близькими та інші види діяльності і призводить до цілого ряду ускладнень: неврологічних та офтальмологічних проблем, опромінення, яке є навіть у найсучасніших моделей і до якого особливо сприйнятливий саме дитячий організм. А також залежність.

Що ж за «звір» такий ця залежність?

Багато хто вважає, що сучасна дитина тільки й робить, що сидить в іграх, соціальних мережах, фільмах і мультиках. А без улюбленого гаджета стає некерованою та істеричною.

Так, багато підлітків самі кажуть, що відчувають сильну залежність від нього. Але все ж це не залежність у медичному сенсі слова, коли, розлучившись з якою-небудь звичкою, людина фізично почувається погано, не може себе контролювати тощо. Так, залишившись без улюбленого гаджета, діти і підлітки почуваються незатишно, вередують, шукають шляхи повернути його. Однак якщо їх відволікти на інший вид діяльності, забудуть про свою прихильність до того моменту, коли у них знову з’явиться вільний час. Це, швидше, побутова залежність від предмета, який дає комфорт. Точно така ж залежність сучасних дорослих від зручної плити, посудомийки або мультиварки, від автомобіля чи мотоцикла, та й від комп’ютерів з планшетами, якщо вже на те пішло.  Просто звичка до гаджетів сильніше за все впадає в очі, тому що традиційно асоціюється не з необхідністю, а з розвагою.

Не варто категорично забороняти дитині користуватися сучасними гаджетами. Сучасні діти мусять вільно орієнтуватись як у реальному, так і віртуальному просторі, цього вимагає сучасний світ, який все більше стає технологічним

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *