Нове на сайті
Download Free FREE High-quality Joomla! Designs • Premium Joomla 3 Templates BIGtheme.net
Головна / Дистанційне навчання / Андрій Чайковський. “За сестрою”. Уроки під час дистанційного навчання. 7 клас

Андрій Чайковський. “За сестрою”. Уроки під час дистанційного навчання. 7 клас

Українська література: підруч. для 7 кл. загальноосвітн. навч. закл. / О.М.Авраменко. – К.: Грамота, 2015.

Урок №1

Освіта надає людині гідність, та й раб починає усвідомлювати,

 що він не народжений для рабства.

 Дені Дідро

Тема: Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позиції гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті

  1. Ознайомлення із біографією і творчістю А.Чайковського.
  • Підручник, с. 73-74. Прочитайте спогади сучасників про письменника.
  • Прочитайте про А.Чайковського у матеріалах сайту учителя. Складіть біографічну таблицю у зошиті.

2. Теорія літератури (записати у зошиті)

Історична повість – це епічний прозовий твір, побудований на історичному сюжеті, у якому відтворено певну епоху та її діячів.

Такий твір має безліч прикмет історичного минулого: імена людей, історичних героїв, описи старовинних звичаїв, згадки про історичні події тощо.

3. Читання повісті «За сестрою»

Підручник с.74-85

Аудіокнига (розділи 1-5)

Читати текст повністю на сайті учителя

4. Домашнє завдання

Прочитати 1-5 розділи.

Дайте письмову відповідь (с. 86, 9)

  • Як ви вважаєте, поривання Павлуся виручити з неволі Ганнусю сильніші від братових чи батькових? Що вас вразило у характері цього хлопця?

Урок №2

Треба багато вчитися, щоб знати хоч трохи. Шарль Луї Монтеск’є

Тема: Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості і винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі

  1. Дайте повні відповіді на питання за змістом твору А.Чайковського «За сестрою» (оцінювання)
  1. Як називалось село, у якому відбуваються події?
  2. Яке прізвище мала родина Павлуся?
  3. Назвіть членів родини Павлуся.
  4. Яке горе прийшло до мирних селян?
  5. Хто загинув на очах Павлуся? Де знаходився його старший брат? Що трапилось із батьком, сестрою?
  6. Що допомогло Павлусеві вискочити на коні із села? Чий це був кінь?
  7. Кого зустрів Павлусь у степу біля могили?
  8. Чи одразу козаки вирішили йти війною? Чому?
  9. Якими ви побачили козаків у воєнній справі?
  10. Як ставляться козаки до полонених?

2. Робота над розділами 6-7.

  • Прочитати розділи повністю.

Скористайтесь матеріалами сайту учителя

Аудіокнига

  • Розділ 6   
  • Розділ 7  

Скорочено читати у підручнику с. 87-98

3. Домашнє завдання.

  • Знати зміст 1-7 розділів.
  • Виписати цитати до образу Павлуся (с. 87-88 підручника)

Урок №3

Навчання без роздумів – шкідливе,

 роздуми без навчання – небезпечні. 

Конфуцій

Тема: Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

  1. Дати відповіді на питання за змістом 6-7 розділів.
  1. Кого зустрів Павлусь у степу, як поїхав від козаків?
  2. Як вчинив із Павлусем Карим?
  3. Чому зрадів харциз?
  4. Як зруйнувалися мрії Карима?
  5. Який вирок винесли харцизяці козаки?
  6. Що одразу запропонували Павлусю татари-купці?
  7. Яке нове ім’я дали татари Павлусю?
  8. Який план придумав у татар Павлусь?
  9. Яку кару придумали татари за втечу для Павлуся?
  10. Чому татари змінили покарання для Павлуся?
  1. Читання розділів 8-9.

Підручник, с. 98-104

Аудіокнига

Читати повністю (скористуйтесь матеріалами сайту учителя)

3. Домашнє завдання.

  • Дати відповіді на питання уроку (1)
  • Розкажіть, якими ви уявили запорозьких козаків. Як вони виховували воєнні якості у Павлуся?

Урок №4

 Те, що ми знаємо, – обмежено, 

а те, що ми не знаємо, – нескінченно. 

П’єр-Симон Лаплас

Тема: Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів

  1. Теорія літератури.

Композиція – побудова твору, розміщення й співвідношення всіх його складових частин (компонентів), порядок розгортання подій і розташування персонажів.

2. Композиція повісті.

  • Перепишіть у зошит композицію повісті А.Чайковського “За сестрою”

ЕКСПОЗИЦІЯ

Опис села Спасівки та родини Судаків.

ЗАВ’ЯЗКА

Напад татар.

РОЗВИТОК ДІЇ

  1. Утеча Павлуся, його поранення й рятування козаком Семеном Непорадним;
  2. Козаки відбивають у татар полонених;
  3. Павлусь знаходить брата й відправляється на пошуки сестри;
  4. Хлопець потрапляє у полон до татар та тікає від них.

КУЛЬМІНАЦІЯ

Павлуся мають покарати, можливо, до смерті.

         РОЗВИТОК ДІЇ

         Приїзд мули, розшуки сина Дівлет-гірея

РОЗВ’ЯЗКА

Павлусь рятує себе та сестру за допомогою хитрого плану.

3. Теорія літератури.

Романтичний герой – така художня іпостась ліричного героя, коли він нічого спільного з автором і читачами відповідного твору не має, зате наділений рисами історичної особи, реальної людини чи персоніфікованої рослини, планети, природи, від імені якої виголошує свої думки і погляди.

Павлусь – романтичний герой. Незважаючи на те, що він весь час потрапляє у складні ситуації, хлопець залишається мужнім, вивчає “воєнне діло” і рятує себе та свою сестру від загибелі.

4. Перевірте свої знання, використавши learningapps.org тестові завдання із зворотньою відповіддю.

Фото або скріншот останнього завдання надішліть разом із виконаною класною і домашньою роботами.

Прочитайте запитання, натисніть на правильну відповідь, у правому кутку знайдіть квадратик із галочкою, натисніть на нього. Правильна відповідь підсвітиться. Щоб перейти до наступного питання, натисніть на стрілочку у тому ж самому правому кутку. Останній тест завершити у вспливаючому вікні ОК. Оцінку побачите вгорі. Зробіть сріншот. 

5. Домашнє завдання.

  • Розкажіть про свої враження про долю української дівчини полонянки.
  • Надішліть скріншот виконаного тесту та класної роботи.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *