Нове на сайті
Download Free FREE High-quality Joomla! Designs • Premium Joomla 3 Templates BIGtheme.net
Головна / Дистанційне навчання / Текст. Матеріали до уроків під час дистанційного навчання. 9 клас

Текст. Матеріали до уроків під час дистанційного навчання. 9 клас

Українська мова: підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів / О.П.Глазова. – Харків: Вид-во “Ранок”, 2017.

Матеріал №1

Людина, яка ніколи не здійснювала помилок, 

ніколи не пробувала зробити щось по-іншому.

Альберт Ейнштейн (Albert Einstein)

Тема: Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності.

Текст, основні ознаки його. 

  1. Креативна відеорозповідь про будову тексту, способи визначення теми, мети, основної думки

2. Робота у зошитах для правил.

Підручник, с. 190

  • Запишіть визначення тексту та його ознаки.

3. Робота із висловлюванням.

– Довести (написати коротку відповідь), що дане висловлення є текстом. Скористуйтесь послідовністю викладення із правила с. 190

Впр. 335 (письм.)

4. Стилі мовлення. (Робота у зошитах для правил)

Підручник, с. 191

5. Основна думка поезії, ідея.

Впр. 338 (прочитати)

–         Складіть і запишіть 5-6 речень у публіцистичному стилі про основні людські цінності, про які йдеться у поезії.

6. Домашнє завдання.

  • Вивчити с. 190-191
  • Впр. 339 (письм.)

–         Списати, розставити розділові знаки, обов’язково позначити однорідні члени, відокремлені означення, межі речень.

Матеріал №2

Здійснюйте свої мрії, або хтось візьме

 вас на роботу для здійснення своїх.

Фарра Грей (Farrah Gray)

Тема: Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці

  1. Новий матеріал.

Підручник, с. 193

2. Робота із текстом.

Впр. 342 (письм.)

  • Прочитайте текст. Поділіть його на змістові частини – абзаци.
  • Назвіть текст. Запишіть назву.
  • Спишіть текст.
  • Підкресліть ключові слова, частини речень, на які ви спирались, при розподілі тексту на абзаци.

За ключовими словами відбувається пошук інформації в інтернеті. Правильно сформульовані ключові слова дають можливість швидко знайти потрібне.

3. Творча робота.

Впр. 344 (письм.)

  • Прочитайте уривок.
  • Додайте до уривку зачин та кінцівку.
  •  Доберіть назву. Запишіть створений текст.

4. Домашнє завдання.

  • Запишіть у вікні браузера “НАРОДНІ КАРТИНИ”
  • Запишіть текст за пошуковими ключовими словами із інтернету на обрану вами тему. Назвіть його. Поділіть на абзаци. Обсяг 100-150сл.

Матеріал №3

Запам’ятайте, іноді не отримати бажаного – 

найбільша удача.

Далай-лама (Dalai Lama)

Тема: Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці.

  1. Повторення вивченого.

Підручник, с. 193.

2. Визначення мікротем тексту.

Впр. 341 (письм.)

  • Прочитати текст, дібрати назву.
  • Записати план даного тексту за ключовими реченнями.
  • Списати текст, підкреслити ключові слова і ключові речення.

3. Визначення стилю тексту.

Впр. 337 (письм.)

  • Списати текст.
  • Написати тему (про що цей текст), основну думку. 
  • Підкреслити ключові слова і ключові речення у мікротемах (абзацах)
  • Визначити стиль тексту.

4. Домашнє завдання.

  • Повторити с.190-193
  • Впр. 343 (письм.)
  • Назвати текст. Списати, розставити розділові знаки.

Матеріал №4

Якщо ти можеш щось уявити – ти можеш цього досягти!

Зіг Зіглар (Zig Ziglar)

Тема: Види і засоби міжфразового зв’язку в тексті.

  1. Новий матеріал.

Презентація вчителя.

Підручник, с. 203

2. Встановлення видів і засобів міжфразового зв’язку у тексті публіцистичного стилю. Практична робота (див. презентацію).

Впр. 340 (письм.)

  • Записати речення тексту. 
  • Обвести слова, за допомогою яких пов’язується логіка висловлювання. Визначити частини мови, якими вони виражені або інші засоби.
  • Встановити вид міжфразового зв’язку між реченнями.

3. Аналізування логіки побудови анотації.

Впр. 336 (письм.)

  • Записати речення тексту. 
  • Обвести слова, за допомогою яких пов’язується логіка висловлювання. Визначити частини мови, якими вони виражені або інші засоби.
  • Встановити вид міжфразового зв’язку між реченнями.
  • Чим відрізняються види міжфразового зв’язку у розглянутих уривках? Чому?

4. Домашнє завдання.

  • Вивчити презентацію, підручник, с. 203
  • Впр. 355 (письм.)

Відеозапис уроку

Матеріал №5

Ти не впадеш, якщо не піднімаєшся вгору.

 Але яка радість від цілого життя, проведеного на землі.

Тема: Види й засоби міжфразового зв’язку

  1. Повторення вивченого.

Презентація вчителя.

2. Аналіз міжфразового зв’язку між реченнями тексту.

Впр. 352 (письм.)

  • Прочитайте текст. Назвіть його.
  • Спишіть. Підкресліть слова, через які встановлюється міжфразовий зв’язок (див. пояснення вчителя на уроці від 21.04.2021)

Відеозапис уроку

3. Домашнє завдання.

Повторити с. 203, презентацію

Впр. 359 (письм.)

  • Відредагуйте речення, скориставшись “Підказкою”

Матеріал №6

Життя – це те, що з тобою відбувається, поки ти будуєш плани. Джон Леннон

Тема: Види й засоби міжфразового зв’язку в тексті.

  1. Повторення вивченого.

Презентація вчителя.

  • пояснення вчителя на уроці від 21.04.2021

Відеозапис уроку

2. Практична робота.

Впр. 353 (письм.)

  • Встановити види (послідовний, паралельний) і засоби міжфразового зв’язку у тексті. Кольоровими олівцями обвести слова, за якими встановлюються лексичні зв’язки між реченнями.

3. Пунктуаційно-синтаксичний практикум.

Впр. 367 (письм.)

  • Спишіть, вставляючи букви та розставляючи коми.

4. Домашнє завдання.

Повторити с. 193, 203

Впр. 362 (письм.)

Матеріал №7

Або напишіть книгу, варту уваги, або зробіть щось,

 варте написання книги.

Бенджамін Франклін (Benjamin Franklin)

Тема: МР (п) Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.

  1. Теоретичний матеріал.

Підручник, с. 200-201

2. Прослухати аудіозапис (читає вчитель)

3. Написати конспект прослуханого.

Дара Корній “Чарівні істоти українського міфу”

Кумельган.

4. Домашнє завдання.

  • Скласти конспект описаного народного вірування.

Матеріал №8

Що розум людини може осягнути і в що

 він може повірити, те він здатний досягти. 

Наполеон Хілл

Тема: Узагальнення і систематизація з теми “Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності”

  1. Повторення вивченого.

Презентація вчителя.

2. Пунктуаційний практикум.

  • Спишіть, розставляючи розділові знаки. Зніміть риски та розкрийте дужки.

Одним з най/відоміших туристичних об/єктів (З,з)акарпаття є єдина в (У,у)країні ферма плямистих оленів у селі (І, і)зі що недалеко від (Х,х)уста.

Рідкісні тварини з/явилися тут ще в минулому столі(т,тт)і. Вертольотом їх доставили сюди з (П,п)івнічної (Є,є)вропи. Оленів розводять щоб добути з рогів речовину пантокрин. Її застосовують як лікарський засіб при перевтомі неврозах для підвищення працездатності.

У наш час пантокрин подешевшав тому оленячу ферму перетворили на туристичний об/єкт.

Подивитися на цих плямистих тварин їдуть числе(н, нн)і (у, У)країнські та закордо(н, нн)і туристи. Головне – узяти із собою побільше сухарів хліба а також бананів. Через огорожу відвідувачі ферми годують оленів. Але треба пам/ятати: їх не можна гладити бо спрацьовує набутий інстинкт самозбереження.

Доглядачі оленів розповідають що середня вага ново/народженого оленяти становить п/ятнадцять кілограмів. Улітку тварини пасуться а в/зимку їх годують зерном і сіном.

Послухавши цікаву розповідь про рідкісних тварин і погодувавши їх відвідувачі можуть сфотографуватися з оленями щоб потім поділитися враженнями з друзями.

3. Встановлення міжфразового зв’язку між реченнями тексту.

  • Перечитайте ще раз текст “Оленяча ферма”.
  • Напишіть на полях олівцем, який тип зв’язку між реченнями тексту (паралельний чи послідовний)
  • Різними кольорами позначте слова, за допомогою яких встановлюється граматичний зв’язок.

4. Домашнє завдання.

Повторити с. 207

Впр. 354 (письм.)

  • Спишіть.
  • Напишіть на полях олівцем, який тип зв’язку між реченнями тексту (паралельний чи послідовний)
  • Різними кольорами позначте слова, за допомогою яких встановлюється граматичний зв’язок.

Матеріал №9

Прагніть не до успіху, а до цінностей, які він дає.

 Альберт Айнштайн

Тема: Узагальнення і систематизація з теми “Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності”

  1. Повторення вивченого.

Презентація вчителя.

2. Пунктуаційний практикум.

  • Спишіть, розставляючи розділові знаки. Зніміть риски та розкрийте дужки.

“Русини досягають острова названого (Г, г)еоргієм і на цьому місці роблять жертво/приношення” зазначав у Х столі(т, тт)і (В,в)ізантійський (І,і)мператор (К,к)остянтин (Б,б)агрянородний. Це була перша пис/мова згадка про найбільший річковий острів (Є,є)вропи. Тоді (Д,д)ніпром проходив шлях “з варягів у греки” пропливаючи яким (І, і)ноземці могли бачити легендарну (Х,х)ортицю.

На цій землі (К,к)иївс/кі князі схрещували мечі в боях з (П,п)оловцями та (Т,т)атарами. А ще кажуть що саме на (Х,х)ортиці зародилося козацтво. Адже як свідчать документи козац/ке поселення було засновано тут у 1556 році. Цьому сприяв (Д, д)митро (В,в)ишневецький. На острові (М,м)ала (Х,х)ортиця який пізніше назвуть островом (Б,б)айди він побудував справжню фортецю.

Нині (Х,х)ортиця – місце козац/кої слави де детально відтворено побут запорожців передано атмосферу їхнього життя. унікальний острів-музей – це узагальнений образ козац/кої столиці у якому представлено основні будівлі (С,с)ічі а саме: церква курені будинок кошового отамана канцелярія війс/кові скарбнички та школа.

Острів (Х,х)ортиця зберігає не/тільки історичні пам/ятки а/й славиться унікальною природою. Тут ростуть декілька багатовікових дубів а також водяться ондатри лисиці зайці куниці й навіть лосі.

3. Обведіть різними кольорами слова, за якими здійснюється граматичний зв’язок між реченнями.

4. Домашнє завдання.

  • Повторити матеріал за питаннями на с. 207;
  • Впр. 360 (письм.)

Матеріал №10

Логіка може привести вас. від пункту “А”

 до пункту “Б”, а уява – куди завгодно. 

Альберт Эйнштейн

Тема: Узагальнення й систематизація з теми “Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності”

  1. Повторення вивченого.

Презентація вчителя.

2. Пунктуаційний практикум.

  • Спишіть, розставляючи розділові знаки. Зніміть риски та розкрийте дужки.

Грот Прийма – унікальна мало/відома широкому загалу пам/ятка природи розташована за/сорок кілометрів від (Л, л)ьвова. Не/зважаючи/на не/велику відстань від міста знайти грот що загубився серед великого лісу не/так/уже/й просто. Але варто відшукати адже він вражає своєю химерністю: здається ніби він збудований з кісток казкових істот. Цікаво що грот Прийма  – друге поселення неандертальців яке було знайдено на території (У, у)країни. Отже пам/ятка археології (Є, є)вропейського значення.

Грот має три рівні. На двох верхніх розташовані маленькі печери з яких можна побачити сусідній каньйон. Саме в/цих печерах 2004 року було знайдено рештки пра/історичних істот вік яких сягає сорока/п’яти/з/половиною тисяч років. Крім цього тут знайдено чотири кам’яні гостро/конечники кістки ведмедя й перепалену деревину.

Як дістатися до/грота? Зі Львова треба доїхати до (М, м)иколаєва – районного центру (Л, л)ьвівської області. За містом поблизу цвинтаря є сходи якими ви спуститеся до кар’єру обійдете його і потрапите в/ліс. Не/подалік побачите скелі печери й каньйон. До урочища протоптано стежки обабіч яких розставлено вказівники.

3. Обведіть різними кольорами слова, за якими здійснюється граматичний зв’язок між реченнями.

4. Домашнє завдання.

  • Повторити матеріал за питаннями на с. 207;
  • Впр. 364 (письм.)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *