Українська мова: підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів / О.П.Глазова. – Харків: Вид-во “Ранок”, 2017.
Матеріал №1
Людина, яка ніколи не здійснювала помилок,
ніколи не пробувала зробити щось по-іншому.
Альберт Ейнштейн (Albert Einstein)
Тема: Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності.
Текст, основні ознаки його.
- Креативна відеорозповідь про будову тексту, способи визначення теми, мети, основної думки

2. Робота у зошитах для правил.
Підручник, с. 190
- Запишіть визначення тексту та його ознаки.
3. Робота із висловлюванням.
– Довести (написати коротку відповідь), що дане висловлення є текстом. Скористуйтесь послідовністю викладення із правила с. 190
Впр. 335 (письм.)
4. Стилі мовлення. (Робота у зошитах для правил)
Підручник, с. 191
5. Основна думка поезії, ідея.
Впр. 338 (прочитати)
– Складіть і запишіть 5-6 речень у публіцистичному стилі про основні людські цінності, про які йдеться у поезії.
6. Домашнє завдання.
- Вивчити с. 190-191
- Впр. 339 (письм.)
– Списати, розставити розділові знаки, обов’язково позначити однорідні члени, відокремлені означення, межі речень.
Матеріал №2
Здійснюйте свої мрії, або хтось візьме
вас на роботу для здійснення своїх.
Фарра Грей (Farrah Gray)
Тема: Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці
- Новий матеріал.
Підручник, с. 193
2. Робота із текстом.
Впр. 342 (письм.)
- Прочитайте текст. Поділіть його на змістові частини – абзаци.
- Назвіть текст. Запишіть назву.
- Спишіть текст.
- Підкресліть ключові слова, частини речень, на які ви спирались, при розподілі тексту на абзаци.
За ключовими словами відбувається пошук інформації в інтернеті. Правильно сформульовані ключові слова дають можливість швидко знайти потрібне.
3. Творча робота.
Впр. 344 (письм.)
- Прочитайте уривок.
- Додайте до уривку зачин та кінцівку.
- Доберіть назву. Запишіть створений текст.
4. Домашнє завдання.
- Запишіть у вікні браузера “НАРОДНІ КАРТИНИ”
- Запишіть текст за пошуковими ключовими словами із інтернету на обрану вами тему. Назвіть його. Поділіть на абзаци. Обсяг 100-150сл.
Матеріал №3
Запам’ятайте, іноді не отримати бажаного –
найбільша удача.
Далай-лама (Dalai Lama)
Тема: Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці.
- Повторення вивченого.
Підручник, с. 193.
2. Визначення мікротем тексту.
Впр. 341 (письм.)
- Прочитати текст, дібрати назву.
- Записати план даного тексту за ключовими реченнями.
- Списати текст, підкреслити ключові слова і ключові речення.
3. Визначення стилю тексту.
Впр. 337 (письм.)
- Списати текст.
- Написати тему (про що цей текст), основну думку.
- Підкреслити ключові слова і ключові речення у мікротемах (абзацах)
- Визначити стиль тексту.
4. Домашнє завдання.
- Повторити с.190-193
- Впр. 343 (письм.)
- Назвати текст. Списати, розставити розділові знаки.
Матеріал №4
Якщо ти можеш щось уявити – ти можеш цього досягти!
Зіг Зіглар (Zig Ziglar)
Тема: Види і засоби міжфразового зв’язку в тексті.
- Новий матеріал.
Презентація вчителя.
Підручник, с. 203
2. Встановлення видів і засобів міжфразового зв’язку у тексті публіцистичного стилю. Практична робота (див. презентацію).
Впр. 340 (письм.)
- Записати речення тексту.
- Обвести слова, за допомогою яких пов’язується логіка висловлювання. Визначити частини мови, якими вони виражені або інші засоби.
- Встановити вид міжфразового зв’язку між реченнями.
3. Аналізування логіки побудови анотації.
Впр. 336 (письм.)
- Записати речення тексту.
- Обвести слова, за допомогою яких пов’язується логіка висловлювання. Визначити частини мови, якими вони виражені або інші засоби.
- Встановити вид міжфразового зв’язку між реченнями.
- Чим відрізняються види міжфразового зв’язку у розглянутих уривках? Чому?
4. Домашнє завдання.
- Вивчити презентацію, підручник, с. 203
- Впр. 355 (письм.)
Відеозапис уроку
Матеріал №5
Ти не впадеш, якщо не піднімаєшся вгору.
Але яка радість від цілого життя, проведеного на землі.
Тема: Види й засоби міжфразового зв’язку
- Повторення вивченого.
Презентація вчителя.
2. Аналіз міжфразового зв’язку між реченнями тексту.
Впр. 352 (письм.)
- Прочитайте текст. Назвіть його.
- Спишіть. Підкресліть слова, через які встановлюється міжфразовий зв’язок (див. пояснення вчителя на уроці від 21.04.2021)
Відеозапис уроку
3. Домашнє завдання.
Повторити с. 203, презентацію
Впр. 359 (письм.)
- Відредагуйте речення, скориставшись “Підказкою”
Матеріал №6
Життя – це те, що з тобою відбувається, поки ти будуєш плани. Джон Леннон
Тема: Види й засоби міжфразового зв’язку в тексті.
- Повторення вивченого.
Презентація вчителя.
- пояснення вчителя на уроці від 21.04.2021
Відеозапис уроку
2. Практична робота.
Впр. 353 (письм.)
- Встановити види (послідовний, паралельний) і засоби міжфразового зв’язку у тексті. Кольоровими олівцями обвести слова, за якими встановлюються лексичні зв’язки між реченнями.
3. Пунктуаційно-синтаксичний практикум.
Впр. 367 (письм.)
- Спишіть, вставляючи букви та розставляючи коми.
4. Домашнє завдання.
Повторити с. 193, 203
Впр. 362 (письм.)
Матеріал №7
Або напишіть книгу, варту уваги, або зробіть щось,
варте написання книги.
Бенджамін Франклін (Benjamin Franklin)
Тема: МР (п) Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
- Теоретичний матеріал.
Підручник, с. 200-201
2. Прослухати аудіозапис (читає вчитель)
3. Написати конспект прослуханого.
Дара Корній “Чарівні істоти українського міфу”
Кумельган.
4. Домашнє завдання.
- Скласти конспект описаного народного вірування.
Матеріал №8
Що розум людини може осягнути і в що
він може повірити, те він здатний досягти.
Наполеон Хілл
Тема: Узагальнення і систематизація з теми “Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності”
- Повторення вивченого.
Презентація вчителя.
2. Пунктуаційний практикум.
- Спишіть, розставляючи розділові знаки. Зніміть риски та розкрийте дужки.
Одним з най/відоміших туристичних об/єктів (З,з)акарпаття є єдина в (У,у)країні ферма плямистих оленів у селі (І, і)зі що недалеко від (Х,х)уста.
Рідкісні тварини з/явилися тут ще в минулому столі(т,тт)і. Вертольотом їх доставили сюди з (П,п)івнічної (Є,є)вропи. Оленів розводять щоб добути з рогів речовину пантокрин. Її застосовують як лікарський засіб при перевтомі неврозах для підвищення працездатності.
У наш час пантокрин подешевшав тому оленячу ферму перетворили на туристичний об/єкт.
Подивитися на цих плямистих тварин їдуть числе(н, нн)і (у, У)країнські та закордо(н, нн)і туристи. Головне – узяти із собою побільше сухарів хліба а також бананів. Через огорожу відвідувачі ферми годують оленів. Але треба пам/ятати: їх не можна гладити бо спрацьовує набутий інстинкт самозбереження.
Доглядачі оленів розповідають що середня вага ново/народженого оленяти становить п/ятнадцять кілограмів. Улітку тварини пасуться а в/зимку їх годують зерном і сіном.
Послухавши цікаву розповідь про рідкісних тварин і погодувавши їх відвідувачі можуть сфотографуватися з оленями щоб потім поділитися враженнями з друзями.
3. Встановлення міжфразового зв’язку між реченнями тексту.
- Перечитайте ще раз текст “Оленяча ферма”.
- Напишіть на полях олівцем, який тип зв’язку між реченнями тексту (паралельний чи послідовний)
- Різними кольорами позначте слова, за допомогою яких встановлюється граматичний зв’язок.
4. Домашнє завдання.
Повторити с. 207
Впр. 354 (письм.)
- Спишіть.
- Напишіть на полях олівцем, який тип зв’язку між реченнями тексту (паралельний чи послідовний)
- Різними кольорами позначте слова, за допомогою яких встановлюється граматичний зв’язок.
Матеріал №9
Прагніть не до успіху, а до цінностей, які він дає.
Альберт Айнштайн
Тема: Узагальнення і систематизація з теми “Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності”
- Повторення вивченого.
Презентація вчителя.
2. Пунктуаційний практикум.
- Спишіть, розставляючи розділові знаки. Зніміть риски та розкрийте дужки.
“Русини досягають острова названого (Г, г)еоргієм і на цьому місці роблять жертво/приношення” зазначав у Х столі(т, тт)і (В,в)ізантійський (І,і)мператор (К,к)остянтин (Б,б)агрянородний. Це була перша пис/мова згадка про найбільший річковий острів (Є,є)вропи. Тоді (Д,д)ніпром проходив шлях “з варягів у греки” пропливаючи яким (І, і)ноземці могли бачити легендарну (Х,х)ортицю.
На цій землі (К,к)иївс/кі князі схрещували мечі в боях з (П,п)оловцями та (Т,т)атарами. А ще кажуть що саме на (Х,х)ортиці зародилося козацтво. Адже як свідчать документи козац/ке поселення було засновано тут у 1556 році. Цьому сприяв (Д, д)митро (В,в)ишневецький. На острові (М,м)ала (Х,х)ортиця який пізніше назвуть островом (Б,б)айди він побудував справжню фортецю.
Нині (Х,х)ортиця – місце козац/кої слави де детально відтворено побут запорожців передано атмосферу їхнього життя. унікальний острів-музей – це узагальнений образ козац/кої столиці у якому представлено основні будівлі (С,с)ічі а саме: церква курені будинок кошового отамана канцелярія війс/кові скарбнички та школа.
Острів (Х,х)ортиця зберігає не/тільки історичні пам/ятки а/й славиться унікальною природою. Тут ростуть декілька багатовікових дубів а також водяться ондатри лисиці зайці куниці й навіть лосі.
3. Обведіть різними кольорами слова, за якими здійснюється граматичний зв’язок між реченнями.
4. Домашнє завдання.
- Повторити матеріал за питаннями на с. 207;
- Впр. 360 (письм.)
Матеріал №10
Логіка може привести вас. від пункту “А”
до пункту “Б”, а уява – куди завгодно.
Альберт Эйнштейн
Тема: Узагальнення й систематизація з теми “Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності”
- Повторення вивченого.
Презентація вчителя.
2. Пунктуаційний практикум.
- Спишіть, розставляючи розділові знаки. Зніміть риски та розкрийте дужки.
Грот Прийма – унікальна мало/відома широкому загалу пам/ятка природи розташована за/сорок кілометрів від (Л, л)ьвова. Не/зважаючи/на не/велику відстань від міста знайти грот що загубився серед великого лісу не/так/уже/й просто. Але варто відшукати адже він вражає своєю химерністю: здається ніби він збудований з кісток казкових істот. Цікаво що грот Прийма – друге поселення неандертальців яке було знайдено на території (У, у)країни. Отже пам/ятка археології (Є, є)вропейського значення.
Грот має три рівні. На двох верхніх розташовані маленькі печери з яких можна побачити сусідній каньйон. Саме в/цих печерах 2004 року було знайдено рештки пра/історичних істот вік яких сягає сорока/п’яти/з/половиною тисяч років. Крім цього тут знайдено чотири кам’яні гостро/конечники кістки ведмедя й перепалену деревину.
Як дістатися до/грота? Зі Львова треба доїхати до (М, м)иколаєва – районного центру (Л, л)ьвівської області. За містом поблизу цвинтаря є сходи якими ви спуститеся до кар’єру обійдете його і потрапите в/ліс. Не/подалік побачите скелі печери й каньйон. До урочища протоптано стежки обабіч яких розставлено вказівники.
3. Обведіть різними кольорами слова, за якими здійснюється граматичний зв’язок між реченнями.
4. Домашнє завдання.
- Повторити матеріал за питаннями на с. 207;
- Впр. 364 (письм.)