Нове на сайті
Download Free FREE High-quality Joomla! Designs • Premium Joomla 3 Templates BIGtheme.net
Головна / Дистанційне навчання / Леонід Глібов. Уроки під час дистанційного навчання. 6 клас

Леонід Глібов. Уроки під час дистанційного навчання. 6 клас

Українська література: підруч. для загальноосвіт. навч. закладів. 6кл. / Л.Т. Коваленко. – К.: Видавничий дім “Освіта”, 2014

Урок №1

Що розум людини може осягнути і в що 

він може повірити, те він здатний досягти.

Наполеон Хілл

Тема: Гумористичні твори. 

Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов – визначний український байкар, поет. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці “Щука”. Побудова байки.

  1. Біографія письменника.

Презентація вчителя.

Підручник, с. 216

2. Теорія літератури. (Вивчити)

Підручник, с. 217-218

  • Випишіть визначення термінів ГУМОР, САТИРА, БАЙКА, АЛЕГОРІЯ.
  • Запишіть будову байки.

3. Байка “Щука”. (Вивчити напам’ять)

Підручник, с. 218-219

4. Літературний паспорт. (Записати)

Леонід Глібов “Щука”

Тема: зображення суду (його несправедливість і залежність від панівних класів ) над Щукою, яка здійснювала різноманітну шкоду в ставку його жителям і отримала вирок повернутися знову в річку.

Ідея: засудження дій судочинства, їхня легковажність , безглуздість , а через образ Лисиці — підступності, хитрості, хабарництва.

Основна думка: «Як не мудрують, а правди ніде Кінців не можна поховати …».

Мораль: Судді зобов’язані діяти відповідно до законодавства, а не підтримувати зацікавлену особу (Лисицю). Глібов засуджує хабарництво, несправедливість, лицемірство.

Герої байки «Щука»: судді — два Осли, Шкапа, два Цапи; Щука, Лисичка, автор.

5. Домашнє завдання.

  • Вивчити біографію Л. Глібова с.216, презентація;
  • Вивчити і записати визначення з теорії літератури (с.217-218)
  • Вивчити байку “Щука” напам’ять.
  • Записати літературний паспорт байки “Щука”

Урок №2

Прагніть не до успіху, а до цінностей, які він дає.

 Альберт Айнштайн

Тема: “Муха і Бджола”. Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці “Жаба і Віл”

  1. Байка “Муха і Бджола”.
  • Прочитайте байку.

Підручник, с. 220 – 221.

2. Літературний паспорт. (Записати)

Леонід Глібов “Муха і Бджола”

Тема: розкриття характерів представників різних соціальних верств.

Ідея: засудження ледарів, хизування своїм нікчемним життям. Возвеличення трудового народу.

Основна думка: кожен із нас може стати мухою, якщо буде жити за гаслом: “Не можна в двері – я в кватирку або пролізу в іншу дірку – і зась усім!”

Мораль байки “Муха й Бджола”: засудження нероб та ледарів.

3. Аналіз змісту байки. (Вивчити)

Кажуть, що нахабство — друге щастя. Про тих, хто користується таким девізом у житті, в алегоричній формі говорить Л. Глібов у байці “Муха й Бджола”. Бджола — трудяща людина, яка не може без праці. хоче жити чесно заробленим. Муха — це та людина, що живиться чужою працею, нахабно забирає придбане, зроблене іншими, ще й хизується при цьому. Таких людей-нероб зневажали раніше й зневажають тепер.

4. Байка “Жаба і Віл”

  • Прочитайте байку.

Підручник, с. 221- 222.

5. Літературний паспорт. (Записати)

Леонід Глібов. “Жаба і Віл” (1908р.)

Тема:  зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».

Ідея: чого не дано природою, є недосяжним і непотрібним.

Основна думка: “Найлучче жити, як милосердний Бог дає”.

6. Аналіз змісту байки. (Вивчити)

Байка Л. Глібова розповідає про Жабу, яка, побачивши Вола, захотіла ти такою великою, як він. Заздрість примусила її надиматися, поки ! луснула, хоч подруга й застерігає її про небезпеку. Це алегорична картина, яка висміює людей, що прагнуть досягти того, що виходить межі їхніх можливостей. Причому йдеться не про щось необхідне, суспільно корисне, а про звичайні забаганки. Автор у кінці виводить мораль: треба жити так, “як милосердний Бог дає”, тобто відповідно до своїх можливостей та здібностей. Байка побудована у формі динамічного діалогу, з емоційно забарвленою лексикою (голубонька, одубіла та ін.).

7. Домашнє завдання.

  • Виразно читати байки.
  • Записати літературні паспорти байок.
  • Напишіть, чи реальні ці байки сьогодні. Наведіть приклади ситуацій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *