Нове на сайті
Download Free FREE High-quality Joomla! Designs • Premium Joomla 3 Templates BIGtheme.net
Головна / Дистанційне навчання / Фразеологія. Уроки за темою під час дистанційного навчання. 6 клас

Фразеологія. Уроки за темою під час дистанційного навчання. 6 клас

“Українська мова: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.П. Глазова. – К.: Видавничий дім “Освіта”, 2014.

Урок №1

Тема: Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів

  1. Розминка (записати слова, вставити пропущені букви)

Людс..во, камін…я, (шч, щ)елепи, мудро(шч, щ)і, жовт…зна, Ал…пи, Ч…ркаси, сму…ка, м…т…лик, крас…нь, пр…зирство, м…д…цина, м…т…орит, л…йт…нант, гліц…рин, од…колон, г…н…рал, п…чаль, д…ректор, подуш…чка.

2. Актуалізація опорних знань.

  • Пригадайте, що таке фразеологізм. Чи можна змінювати слова у його складі? (Підручник, с. 61)

3. Відеогра «Вгадай фразеологізм за малюнком»

4. Теоретичний матеріал.

Підручник, с. 63

5. Пошукова робота

Впр. 115 (письм.)

  • Списати речення, підкреслити фразеологізми. У кінці речення, у дужках, розтлумачити значення даного фразеологізму)

6. Скласти речення із фразеологізмами другої частини вправи 115 (письм.)

7. Домашнє завдання

Вивчити с. 63, впр. 116 (письм.)

Урок №2

Вивчай все не з марнославства, а задля практичної користі.

 Георг Крістоф Ліхтенберг

Тема: Фразеологізми у ролі членів речення. 

  1. Теоретичний матеріал.

Підручник, с. 67

  • Для того, щоб зрозуміти, яким членом речення виступає фразеологізм, потрібно:
  1. знати значення фразеологізма (скористатись фразеологічним словником за потреби);
  2. усно замінити фразеологізм його перекладом;
  3. поставити питання до слова-перекладу та з’ясувати, яким членом речення він би був.

2. Практична робота

Впр. 124 (письм.)

  • Підкреслити присудки-фразеологізми (речення 1-4, 6), додаток (5)

3. Фразеологічний словничок.

Впр. 126 (письм.) 

  • Списати фразеологізми, у дужках записати їх значення.

4. Домашнє завдання

Вивчити с. 67, впр. 125 (письм.)

Урок №3

Тема: Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізм

  1. Робота із словником фразеологізмів. Походження, тлумачення.
  • Скористайтесь сайтом учителя
  • Прочитайте значення і походження стійких виразів

нитка Аріадни, бальзаківський вік, берегти як зіницю ока, бити чолом, блискавки метати. 

  • Складіть речення із цими фразеологізмами.

2. Аналітична вправа.

Впр. 117 (письм.)

  • Скласти антонімічні пари із фразеологізмів.

3. Редагування речень.

  • Знайдіть помилково вжиті слова у фразеологічних зворотах.
  1. Ліс він знає як свої три пальці.
  2. Обидва брати були жадібними – два башмаки пара.
  3. Андрійко довго водив за руку, не хотів розповісти правду.
  4. Не варто замилювати голову своїм найкращим друзям.
  5. Від порожнечі у холодильнику можна було покласти очі на полицю.

4. Домашнє завдання.

Повторити с. 61-63, записати відредаговані речення(3)

Урок №4

Знати хочуть багато, добувати знання – не всі.

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фразеологія»

  1. Джерела українських фразеологізмів.
  • Прочитайте статтю підручника, с. 64-65.

2. Мовні спостереження.

Впр. 119 (письм.)

  • Запишіть речення, підкресліть фразеологізми.

3. Аналізування походження фразеологізмів.

Впр. 120 (письм.)

  • Розподіліть фразеологізми у послідовності: 1) з мовлення військових; 2) з мовлення моряків; 3) з мовлення музикантів; 4) з мовлення спортсменів.

4. Робота із словником фразеологізмів.

Впр. 121 (письм.)

  • Запишіть фразеологізм та його значення.

5. Домашнє завдання.

  • Підготуватись до контрольного тесту (повторити с. 61- 68). Дати відповіді (усно) на питання на с. 68.
  • Впр. 118 (письм.)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *