Нове на сайті
Download Free FREE High-quality Joomla! Designs • Premium Joomla 3 Templates BIGtheme.net
Головна / Дистанційне навчання / Леся Українка. Уроки під час дистанційного навчання. 6 клас

Леся Українка. Уроки під час дистанційного навчання. 6 клас

Українська література: підруч. для загальноосвіт. навч. закладів. 6кл. / Л.Т. Коваленко. – К.: Видавничий дім “Освіта”, 2014

Урок №1

Вчення моє полягає лише в тому, щоб мати чисте серце і любити свого ближнього як самого себе. 

 (Конфуцій)

Тема:   Я і світ.

Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства у поезії “Мрії”.

  1. Презентація вчителя. Рідкісні факти із дитинства Лесі Українки.

2. Робота з підручником.

Підручник, с. 68-70

3. “Мрії” Аудіокнига.

 Підручник, с. 70-72

4. Літературний паспорт (записати)

Леся Українка 

“Мрії”

Написано поетесою в Ялті 18 листопада 1897 р.

Тема: зображення мрій ліричної героїні, роздумів над сенсом життя, за яке необхідно боротися до останньої краплі крові і обов’язково вірити в жадану перемогу. 

Ідея: уславлення мужності, героїзму, впевненості віри в перемогу лицаря, його критика тих, хто пролив «кров не за рідний край».

 Основна думка: необхідно вміти боротися з життєвими труднощами навіть тоді, коли це неможливо; чоловік — це віра, сподівання, впевненість у перемозі.

5. Домашнє завдання.

  • Знати про дитячі роки Лесі Українки; вивчити с.68-70 та презентація.
  • Читати та аналізувати поезію “Мрії”
  • Виписати із поезії художні засоби виразності.

Урок №2

Я не знаю інших ознак переваги, крім доброти. 

Людвіг ван Бетховен

Тема: Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинута уява у вірші “Як дитиною, бувало…”

  1. Презентація вчителя. “Леся Українка. Початок творчості”
  • Прочитати, запам’ятати.

2. Робота із поезією “Як дитиною, бувало…”

Підручник, 73.

Теорія літератури.

Епіграма – поезія дошкульного, викривального змісту.

  • Прочитайте поезію.

3. Ідейно-художній аналіз поезії. (Записати.)

Леся Українка “Як дитиною, бувало…”

Тема: болючі переживання поетеси з приводу власного здоров’я; намагання героїні боротися через силу з хворобою, яка її спіткала в дитинстві.

 Ідея: уславлення сили волі, терпимості, наполегливості дівчинки в боротьбі зі своєю хворобою. 

Основна думка: тільки сильна духом людина здатна подолати будь-які труднощі.

Леся Українка майже все життя змагалася з тяжкою хворобою – туберкульозом кісток, тема болю і водночас мужності проходить у майже всіх її віршах. Поезія “Як дитиною бувало…” яскравий цьому приклад. Вже з раннього дитинства доля навчала письменницю бути не лише мужньою в боротьбі з життєвими проблемами, але й гордою. Не зважаючи ні на що, вона продовжувала посміхатися – нехай всі думають, що в неї все чудово, хоч це було далеко не так. Спочатку твір сприймається як глузливий дитячий віршик, але він розкриває проблему і мету всього життя української письменниці.

4. Домашнє завдання.

  • Записати літературний паспорт поезії.
  • Виписати художні засоби виразності із поезії “Як дитиною, бувало…”.
  • Висловити свої міркування (письмово) про те, якою ви уявили ліричну героїню вірша. (с.74, завд. 4)

Урок №3

Лише добро одне безсмертне, зло подовгу не живе!      

Шота Руставелі

Тема: “Тиша морська” – пейзажно-мариністичний малюнок.

  1. “Тиша морська”. Історія написання.

Лесю Українку батьки возили до моря, щоб підтримати здоров’я, – влітку на Кавказ до Чорного моря, а взимку в Єгипет. Своє замилування  морським краєвидом вона передала у поезії «Тиша морська».

Леся Українка любила море. Воно вабило її своєю мінливістю, величчю, красою. Ця “країна світла та злотистої блакиті” навіває романтичні думки, мрії, бажання помандрувати кудись далеко-далеко.

2. Читання поезії “Тиша морська”.

Підручник, с.74-75

3. Літературний паспорт. (Записати)

Леся Українка

“Тиша морська” 

Тема: опис краси  моря у період затишшя;

Ідея:  прагнення протистояти життєвим бурям;

Основна думка: треба долати всілякі життєві труднощі. бути оптимістом.

Жанр: лірична поезія

 – Останню строфу поезії можна розуміти й алегорично: лірична героїня не боїться труднощів, вона готова їх долати, боротися за свою щасливу долю.

Випишіть художні засоби виразності.

4. Читання поезії “Співець”.

Підручник, с. 75-76.

Вірш вперше надрукований у журналі “Зоря”, 1889.

Пізніше увійшов до збірки “На крилах пісень” (1904)

Образ прекрасної троянди та чарівного соловейка спочатку змальовуються чудовими жителями весняного садка.Троянда прикрашала садочок, а соловейко співав їй свої пісні. Але як тільки осінь і холод завітали до них, то вони покинули рідний край. Одразу сумно і глухо стало навкруги. Гірко й поетесі, що не чутно чарівної пісні, яка б розрадила осінній сум. Вона хоче мати вогнисте слово, щоб знову весна запанувала у її душі-садку.

5. Літературний паспорт. (Записати)

Леся Українка

“Співець”

Тема: оспівування краси природи, національного духу, любові до рідної землі.

Ідея: показати долю поета та призначення його пісні.

Основна думка: жодна людина не має права зраджувати свою Батьківщину, а навпаки, має присвячувати їй свій талант і життя.

Жанр: лірична поезія

– Випишіть художні засоби виразності.

6. Домашнє завдання.

  • Виразно читати вірші, с. 74-76
  • Записати літературні паспорти поезій, художні засоби виразності.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *