Нове на сайті
Download Free FREE High-quality Joomla! Designs • Premium Joomla 3 Templates BIGtheme.net
Головна / Дистанційне навчання / Дієслово. Уроки за темою під час дистанційного навчання. 7 клас

Дієслово. Уроки за темою під час дистанційного навчання. 7 клас

Українська мова: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.П.Глазова. – К.: Видавничий дім “Освіта”, 2016.

Урок №1

Тема: Дієслова І та ІІ дієвідміни. Букви Е, И в особових закінченнях дієслів. Правопис –ться, -шся в кінці дієслів (повторення)

  1. Повторення.

Впр. 135 (письм.)

  • Спишіть, позначте час, особу, число дієслів.

2. Теоретичний матеріал.

Підручник, с.74

3. Мовні спостереження

Впр. 137 (письм.)

  • Поставте подані дієслова у формі 3ос. мн. теп.ч., розподіляючи за дієвідмінами на 2 стовпчики. Закінчення виділіть.

Запам’ятайте: І дієвідміна – уть, -ють (3ос. мн. теп.ч)

ІІ дієвідміна – ать, -ять

4. Навіщо знати дієвідміну?

Таким чином можна з’ясувати який голосний писати в особових закінченнях дієслів.

Якщо дієслово І дієвідміни, то пишемо Е,Є

Якщо ІІ дієвідміни – И, Ї

Бажають – бажаЄш, бажаЄте, бажаЄмо, бажаЄ

Вірять – вірИш, вірИть, вірИмо, вірИте

Теоретичний матеріал – підручник с. 75

5. Творче конструювання

Впр. 141 (письм.)

6. Домашнє завдання

Вивчити с. 74-75, впр. 140 (письм.)

Урок №2

Вченість – це солодкий плід гіркого кореня.

 Сократ

Тема: Творення дієслів умовного і наказового способів. Знак м’якшення в дієсловах наказового способу

  1. Презентація

Для успішного вивчення теми «Дієслово» раджу скористатися матеріалами сайту учителя

2. Робота із підручником.

Підручник. С. 92

  • Прочитайте про способи дієслів.

3. Розподільний самодиктант.

Впр. 176 (письм.)

  • Запишіть дієслова, розподіляючи їх у три колонки за способами.

4. Творення дієслів умовного способу

Підручник, с. 95

5. Конструювання.

Впр. 183 (письм.)

  • Перепишіть, добираючи продовження прислів’я із довідки. Визначте способи дієслів.

6. Творення дієслів наказового способу.

     Підручник, с. 97

7. Моделювання.

Впр. 189(письм.)

  • Запишіть усі можливі форми наказового способу.

Приклад: Співати – співай, співаймо, співайте, хай співає, нехай співають.

8. Домашнє завдання.

Вивчити с. 92, 95, 97; впр. 178 (письм.)

Урок №3

Знати хочуть багато, добувати знання – не всі.

Тема: Безособові дієслова.

  1. Презентація.

https://infourok.ru/prezentaciya-z-ukrainskoi-movi-na-temu-bezosobovi-dieslova-637088.html

2. Для узагальнення знань та ведення зошита для правил скористайтесь матеріалами сайту учителя

3. Теоретичний матеріал підручника (прочитати, вивчити)

Підручник, с. 103

4. Мовні спостереження.

Впр. 200 (письм.)

  • Спишіть речення, підкресліть присудки. Зверніть увагу, що у реченнях підметів нема і не може бути, бо дія виконується сама собою або виражається стан!

5. Творче завдання.

Впр. 203 (письм.)

  • Перебудуйте двоскладні речення на односкладні, у яких присудки – безособові дієслова (скористайтесь зразком). Присудки підкресліть.

6. Робота із фразеологізмами.

Впр. 206 (письм.)

  • Спишіть фразеологізми, дайте пояснення їх значення (скористайтесь за потреби словником фразеологізмів).

7. Домашнє завдання.

Вивчити с. 103, впр. 204 (письм.) Присудки підкресліть.

Зразок: У хаті пахнуть трави. – У хаті пахне травами.

Урок №4

Треба багато вчитися, щоб знати хоч трохи.

 Шарль Луї Монтеск’є

Тема: Написання НЕ з дієсловами

  1. Мовні спостереження.

Впр. 99 (письм.)

  • Спишіть, підкресліть дієслова із НЕ.

2. Теоретичний матеріал.

Підручник, с. 58-59.

  • Зробіть висновки щодо правопису дієслів із НЕ у впр. 99

3. Деформований текст.

Впр. 102 (письм.)

  • Запишіть речення, знімаючи риски при дієсловах із НЕ.

4. Правопис НЕДО-

Підручник, с. 60-61.

5. Деформований текст.

Впр. 105 (письм.)

6. Домашнє завдання.

  • Повторити тему «Дієслово», користуючись матеріалами сайту учителя

Вивчити с. 58-61; впр. 107 (письм.)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *